Πέμπτη 1 Αυγούστου 2013


Απλά δυο χρονιές χωρίς εθνικό απόθεμα στους νέους αγρότες;

         
 Δημοσιεύματα στον αγροτικό τύπο αναφέρουν ότι το υπουργείο δεν προτίθεται και φέτος να προβεί σε διανομή δικαιωμάτων από το εθνικό απόθεμα στους Νέους αγρότες. Οι νέοι αγρότες που εντάχθηκαν στην παραγωγική διαδικασία το 2009 σαν και εμένα είναι καταδικασμένοι να υλοποιήσουν το πενταετή πρόγραμμα τους χωρίς και αυτή την αναμενόμενη χρηματοδότηση. 
         
          Από τα αρχικά 40000 € πριμ πρώτης εγκαταστάσεις που υπέγραψα σύμβαση τελικά για να εξυπηρετηθούν όλοι με μείωσαν στα μισά. Από τα 7500 € που υπολόγιζα να πάρουμε από την ενιαία ενίσχυση (με 70 στρ) όπως οι προηγούμενοι, τελικά για μας και με καθυστέρηση ενός έτους, μας υποδέχτηκαν στην πρωτογενή παραγωγή με ψίχουλα. Μόνο τα αρχικά δικαιώματα ενιαίας ενίσχυσης ύψους 1200 € που πήρα το 2010, καλούμε και πάλι να υλοποιήσω τον προγραμματισμό που έκαναν στην ένταξη μου, με άλλα δεδομένα και χωρίς αρχικά να τροποποιηθεί το σχέδιο δράσης μου, όταν το πριμ μειώθηκε στο μισό.

· Τι και αν με μείωσαν στο μισό το ύψος της ενίσχυσης της πρώτης εγκατάστασης . 

· Τι και αν δεν με αποπλήρωσαν μέχρι σήμερα την δεύτερη δόση της ενίσχυσης, γιατί το κράτος δεν τήρησε την υποχρέωση του να με εκπαιδεύσει. 

· Τι και αν από πέρυσι κατέθεσα φάκελο πληρωμής με αρκετά έξοδα σύνταξης, μέχρι σήμερα δεν είδα το χρώμα του χρήματος. 

· Τι και αν υπέβαλα σχέδιο βελτίωσης για επενδύσεις με 75% ενίσχυση και η τότε Αγροτική Τράπεζα με υπόσχονταν χρηματοδότηση με εγγύηση τις εγκαταστάσεις μου και σήμερα που έχω την έγκριση, η Νέα Αγροτική του Σάλλα, μου ζητά αστικά ακίνητα , μετοχές και ρέπους, για να με χρηματοδοτήσει. Λες και αν είχα όλα αυτά που μου ζητούν σήμερα θα πήγαινα να γίνω αγρότης, μέτοχος στην νέα ΑΤΕ θα ήμουν.

         Αντί αυτού καλούμαι να δημιουργήσω βιώσιμη εκμετάλλευση και να ανταγωνιστώ με συναδέλφους, που απλόχερα πήραν δικαιώματα από το εθνικό απόθεμα και το άρθρο 69, τα προηγούμενα χρόνια. Ταυτόχρονα δε όταν υπέβαλα σχέδιο τροποποίησης του προγράμματος μου (όπως δικαιούμαι) για οικονομικά προβλήματα και λόγους κρίσης, οι αρμόδιες υπηρεσίες με απάντησαν ότι δεν θεωρούν ότι συντρέχουν οι παραπάνω λόγοι, το θέατρο του παράλογου όχι μόνο από τους πολιτικούς αλλά και από τα υπηρεσιακά όργανά τους.

       Ταυτόχρονα με προτρέπουν να περιμένω την ΝΕΑ ΚΑΠ για να πάρω από το πολυπόθητο Εθνικό Απόθεμα (ευτυχώς υποχρεωτικό για κάθε κράτος το 3% των αμέσων ενισχύσεων) αλλά κανείς δεν μου λέει ότι το 2015 (αρχή της νέας ΚΑΠ) κινδυνεύω να μην έχω τις προϋποθέσεις αυτές που απαιτούνται (έναρξη επιτηδεύματος πριν από πέντε χρόνια και ηλικία μέχρι 40 ετών). Ας διαβάσουν όλοι σαν και εμένα την σύμβαση ένταξης τους, θα δουν ότι το πανηγύρι τους τελειώνει στα μέσα του 2014 ή έχουν περάσει την ηλικία των σαράντα όπως και εγώ. 

         Τελικά ανήκω σε μια εγκαταλειμμένη γενιά «Νέων αγροτών» που με πολλές υποσχέσεις ξεκίνησα την πρωτόγεννη παράγωγη και βρέθηκα στα γρανάζια της αναποτελεσματικότητας των μηχανισμών του κράτους και τις υποσχέσεις των πολιτικών του. Τώρα μεταξύ Σκύλας και Χάριβδης , μπρος γκρεμός και πίσω ρέμα, ούτε μπρος, ούτε πίσω, βρίσκομαι σε κατάσταση που παρακαλώ, μην μου υπόσχεστε άλλα. Φτάνει η κοροϊδία και το ψέμα σας θα τα καταφέρω μόνος μου ή θα χαθώ όπως ο πατέρας μου στα χρέη και αυτομαστιγώνομαι που δεν τον άκουγα που μου έλεγε μακριά από την αγροτική και το χωράφι, αλλά άκουσα τα μεγάλα λόγια και τις υποσχέσεις σας. 



        Αν το νέο πρόγραμμα που ακούγεται ότι θα ξεκινήσει θα λειτουργήσει όπως λειτούργησε το δικό μου, σε σένα που θες να ξεκινήσεις τώρα και ακούς μεγάλα λόγια και υποσχέσεις, καλλίτερα άνεργος παρά βουτηγμένος στα χρέη και την απελπισία, δεσμευμένος και χωρίς δικαίωμα μετανάστευσης. 



« Μετανιωμένος, Νέος Αγρότης »

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου